O‘zbekiston va Tojikiston delegatsiyasi vakillari o'rtasida maktabgacha ta’lim sohasida tajriba almashinuv uchrashuvi bo'lib o'tdi

news-detail

Avvalroq xabar berilganidek, Tojikiston Respublikasi Taʼlim va fan vazirining oʻrinbosari Abdulzoda Ziyodullo Nazar hamda Moliya vazirining o‘rinbosari Majidi Yusuf Xayrullo boshchiligidagi Tojikiston delegatsiyasi O‘zbekistondagi maktabgacha ta’lim tizimidagi yutuqlar bilan tanishish hamda tajriba almashish maqsadida joriy yilning 3-7 iyul kunlari O‘zbekistonda bo‘lib, maktabgacha ta’lim tizimi bilan tanishishdi.  

Bugun Maktabgacha ta’lim agentligi binosida Jahon bankining loyihasi asosida Tojikiston Respublikasi delegatsiyasi O‘zbekiston maktabgacha ta’lim tizimida joriy etilgan yangi innovatsion loyihalarni o‘z davlatida tadbiq etish maqsadida kengaytirilgan uchrashuv bo‘lib o‘tdi.

Uchrashuvda Marko Mantovanelli - Jahon bankining mamlakatdagi vakili, Alberto Byankoli, UNICEFning O'zbekistondagi ta'lim bo'limi boshlig'i, Jahon bankining ta’lim bo‘yicha maslahatchisi Sherri Le Motti, Yuneskoning O‘zbekistondagi vakolatxonasi vakili Dilfuza Hamidova, AQSH Xalqaro taraqqiyot agentligining (USAID) O‘zbekistondagi vakili, ta’lim bo‘yicha mutaxassis Joyel Rannels hamda Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining birinchi o‘rinbosari – Maktabgacha ta’lim agentligi direktori Agrippina Shin, Oyatullo Rahmatullayev “Maktabgacha yoshdagi bolalarning erta rivojlanishiga ko‘maklashish” loyihasi direktori - Maktabgacha ta’lim agentligi direktori o‘rinbosari ishtirok etishdi.   

Shuningdek, Maktabgacha ta’lim agentligi binosida Jahon banki moliyaviy ko‘magida “Maktabgacha yoshdagi bolalarning erta rivojlanishiga ko‘maklashish” loyihasi doirasida “Maktabgacha ta’lim sifati” mavzusida ta'lim, maktabgacha ta'lim pedagoglari salohiyatini oshirish uchun innovatsion platformani ishga tushurish va o‘yin pedagogikasi bazasida o‘qitish moduli bo‘yicha ham muhokama qilinib o‘zaro fikr almashinildi.  

Uchrashuv davomida maktabgacha ta’lim tizimi xodimlarining salohiyati va malakasini oshirish uchun onlayn va tashqi manba sifatida foydalanish mumkin bo'lgan yangi platformani ishga tushirish bo'yicha taqdimot bo'lib o'tdi. Taqdimot Jahon bankining ta'lim bo'yicha maslahatchisi Sherri Le Motti xonim tomonidan taqdim etildi.

Bugun Maktabgacha yoshdagi bolalarning erta rivojlanishiga ko'maklashish loyihasi doirasida maktabgacha ta'lim pedagoglarini tayyorlash platformasi ishga tushirilmoqda. Jahon bankining moliyaviy ko‘magida Sherri Le Motti jamoasi tomonidan ishlab chiqilgan platforma maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarining salohiyatini oshirish va ularning kasbiy darajasini oshirish uchun yaxshi manba bo‘lib xizmat qiladi” –deydi “Maktabgacha yoshdagi bolalarning erta rivojlanishiga ko‘maklashish” loyihasi direktori - Maktabgacha ta’lim agentligi direktori o‘rinbosari Oyatullo Rahmatullayev.

Platformadan ham onlayn resurs, ham resurs sifatida foydalanish mumkin, uning yordamida pedagoglarining ishi va darslari uchun zarur bo'lgan materiallarni - tarqatma materiallar, o'yinlar, mashqlar va boshqalarni yuklab olish mumkin.

Erta bolalik davridagi ta'lim va rivojlanish standartlari o'quv rejasi o'yin orqali o'rganishni va XXI asr ko'nikmalarini shakllantirishni qo'llab-quvvatlovchi tamoyillar, sohalar va malakalarga urg'u beradi. Maktabgacha ta’lim tizimi tarbiyachilari va ota-onalar tomonidan o'yinga asoslangan ta'limdan foydalanish darajasini oshirish, bolaning rivojlanishini yaxshilash, maktabga tayyorligini oshirish - bu platformadan foydalanishni ta'minlaydi.

Mazkur platforma pedagoglarning malakasini oshirishni ta’minlashda muhim vositaga aylanadi. U interfaol darslar va erta bolalik rivojlanishi sohasidagi tadqiqotlar bo'yicha bilim olish imkoniyati bilan ajralib turadi, shuningdek, ota-onalar bilan ishlash uchun zarur materiallarni olish imkoniyatini beradi.

Platformani maktabgacha ta’lim tizimi xodimlari uchun malaka oshirish kurslari uchun innovatsion va yetarli resurs deb hisoblash mumkin. Bu maktabgacha ta’lim tizimida ish sifatini yanada yaxshilashga loyiha faoliyatining strategik hissasi hisoblanadi.

Uchrashuv yakunida Tojikiston Respublikasi delegatsiyasi rahbariyati O‘zbekistondagi maktabgacha ta’lim tizimidagi so‘nggi 5 yildagi ulkan yutuqlarni o‘rganish va tajriba almashish  Tojikiston uchun samarali ekanligini, ikki davlat o‘rtasidagi ushbu hamkorlik davom etishini ta’kidlab, do‘stona hamkorlik uchun o‘z minnatdorchiligini izhor etishdi.

 

 

Maktabgacha ta'lim agentligi
Mavzuga doir
Maktabgacha ta'lim agentligi
Maktabgacha ta’lim agentligida sohada pedagog kadrlarni tayyorlash va ularning kasbiy salohiyatini rivojlantirish to‘g‘risida o‘quv-amaliy seminar bo‘lib o‘tdi

O‘quv-amaliy seminarda Agentlik tasarrufidagi 2 ta oliy ta’lim muassasalari Toshkent shahridagi Puchon universiteti va A.I.Gersen nomidagi Rossiya davlat pedagogika universitetining Toshkent shahri filiali, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti hamda 91 ta pedagogika kollejlari rahbarlari ishtirok etishdi. 2 ta bosqichda o‘tkazilgan mazkur seminarda dastlab davlatimiz rahbari tomonidan belgilab berilgan sohada amalga oshirilishi lozim bo‘lgan ustuvor vazifalar ijrosi bu borada maktabgacha ta’lim sohasida pedagog kadrlarni tayyorlash va ularning kasbiy salohiyatini rivojlantirishda bajarilishi kerak bo‘lgan birinchi galdagi vazifalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining birinchi o‘rinbosari - Maktabgacha ta’lim agentligi direktori Shin Agrippina Vasilevna amalga oshirilishi rejalashtirilgan ishlarga toʻxtaldi. Jumladan, bugungi kunda agentlik tasarrufidagi oliy ta’lim muassasalarida 2 640 nafar talabalar, pedagogika kollejlarida 8 ta ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha jami 44 522 nafar o‘quvchilar tahsil olmoqda. Ularda ta’lim sifati holati moddiy-texnik bazadan samarali foylanish, ilg‘or xorijiy tajribalarni inobatga olib zamonaviy ta’lim va innovatsion texnologiyalar talablari asosida yuqori malakali kadrlarni tayyorlashda maktabagacha ta’lim sohasida o‘rta bo‘g‘in kadrlar tayyorlayotgan pedagogika kollejlari faoliyatini rivojlantirishda so‘nggi yillarda amalga oshirilgan ishlar hamda ularni yangi bosqichga olib chiqish muhim qadam ekanligi aytib o‘tildi.    Shundan keyin, pedagogika kollejlarida 2023-yil davomida amalga oshirilgan ishlar natijadorligi tahlil qilindi. Toshkent shahridagi Puchon universiteti va A.I.Gersen nomidagi Rossiya davlat pedagogika universitetining Toshkent shahri filiali, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti hisobotlari eshitildi.  Kunning ikkinchi yarmida, o‘quv seminar doirasida Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish institutida pedagogika kollejlari direktorlari uchun ta’lim jarayonini tashkil etishdagi o‘zini oqlab kelayotgan an’anaviy hamda zamonaviy tendensiyalarga alohida e’tibor qaratish bu borada lozim bo‘lgan asosiy vazifalar bo‘yicha seminarlar tashkil etildi. Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish uchun innovatsion laboratoriya faoliyati bilan tanishildi. Shuningdek, o‘quv-amaliy seminar davomida pedagogika kollejlarini faoliyati samaradorligi bo‘yicha toifalarga kirish ehtimollari ko‘rib chiqildi hamda direktorlarga bu borada qisqa kirish seminar o‘tkazildi. O‘quv-amaliy seminar yakunida muammolar o‘rganildi, fikr-mulohazalar, takliflar eshitildi.              

Maktabgacha ta'lim agentligi
Press-tur

PRESS-TUR Ma’lumot uchun : 2024-yilda Samarqand viloyatida DMTT (davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari) soni 759 taga, Nodavlat MTTlar soni 61 taga, DXSH (davlat xususiy sherikchilik) asosidagi MTTlar soni 135 taga, oilaviy MTTlar 3 262 taga ko‘payib, jami MTTlar soni 4 217 taga yetkazilgan. Ularda 356 760 nafar 3-7 yoshli bolalarning 255 777 nafari tarbiyalanmoqda. Natijada qamrov darajasi 69,0 foizga yetkazilgan.  2024-yilda Samarqand viloyatda 3-7 yoshli bolalar qamrovini 69,0 foizdan 72,1 foizga yetkazish ko‘zda tutilgan bo‘lib, 268 ta yangi tashkilotlar, shundan 8 ta davlat, 5 ta davlat-xususiy sheriklik asosidagi va 325 ta oilaviy nodavlat MTTlarni tashkil etish orqali 12 614 nafar bolalarni qamrab olish,   • 10 ta to‘liq kunlik tayyorlov guruhlarini tashkil etish va ularga 250 nafar bolalarni qamrab olish; • 50 ta bir yillik bepul majburiy maktabga tayyorlov guruhlarini tashkil etish va ularga 971 nafar 6 yoshli bolalarni qamrab olish; • Homiylik mablag‘lari hisobidan 26 ta bo‘sh guruh xonalarni ta’mirlash hisobiga 580 o‘rinli yangi quvvat yaratish natijada, qo‘shimcha 14 165 nafar 3-7 yoshli bolalarni qamrab olish orqali qamrov darajasini 1 foizga oshirish rejalashtirilgan.  

Maktabgacha ta'lim agentligi
“Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida maktabgacha ta’lim sohasi xodimlari uchun viloyat Forumi o‘tkazildi.

2024-yilning 6-aprel kuni Andijon viloyati maktabgacha va maktab ta’limi boshqarmasining tashabbusi bilan “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida maktabgacha ta’lim sohasi xodimlari uchun viloyat Forumi o‘tkazildi.   Forumda Andijon viloyati Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi mutaxassislari hamda Maktabgacha ta’lim agentligining ishchi guruh ishtirok etdilar.     “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida o‘tkazilgan Forumda jami 200 nafar, shundan viloyat maktabgacha va maktab ta’limi boshqarmasi rahbarlari, mutaxassislari, Andijon shahardagi barcha davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlari, har bir tumandan 5 nafardan davlat maktabgacha ta’lim tashkiloti direktorlari, davlat-xususiy sheriklik asosidagi va oilaviy nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlari qatnashdilar.   O‘tkazilgan Forum jarayonida Maktabgacha ta’lim agentligi ishchi guruhi tomonidan maktabgacha ta’lim tashkilotlariga bolalarni qabul qilish, ularga zarur sharoitlar yaratish va ta’lim-tarbiya jarayonini tashkil etish, davlat-xususiy sherik asosidani nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatini yo‘lga qo‘yish, pedagog kadrlar sifatini yaxshilash, ularning malakasini oshirish, maktabgacha ta’limni raqamlashtirish yuzasidan maktabgacha ta’lim sohasida amalga oshirilayotgan islohotlar, jarayondagi mavjud muammolar, kamchiliklar muammolarni keltirib chiquvchi sabablari, ularning yechimlari to‘g‘risida batafsil ma’lumotlar va metodik ko‘rsatmalar berildi. Andijon viloyati Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi mutaxassislari tomonidan maktabgacha ta’lim tashkilotlarida normativ-huquqiy hujjatlar bilan ishlash yuzasidan batafsiz tushunchalar berib o‘tildi. Forum ishtirokchilari tomonidan mavzu yuzasidan Maktabgacha ta’lim Agentligi, Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi vakillariga savollar berildi. Berilgan savollarga mutaxassislar tomonidan beliglangan tartibda asoslangan javoblar qaytarildi. Shuningdek, Forum qatnashchilari tomonidan kelgusida maktabgacha ta’lim sohasini yanada rivojlantirish yuzasidan tegishli takliflar berilib, Forum yuqori darajada, ko‘tarinki kayfiyatda o‘tkazildi.                         

Вид сайта
Размер шрифта