O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vaziri Agrippina Shin moderatorligida o‘tkazilgan muhim sessiyalardan birida maktabgacha ta’lim tizimidagi asosiy muammolar va yechimlar haqida so‘z yuritildi.
Sessiyada bir qancha davlatlar ta’lim vazirlari ishtirok etib, o‘z hududlaridagi tizimdagi kamchiliklar, ularni bartaraf etishga qaratilgan chora-tadbirlar haqida so‘z yuritdi.
Xususan, Islandiya taʼlim vaziri bolalarga berilayotgan taʼlim jarayoni kelajakda yetarli darajada foyda keltirishi kerakligini taʼkidladi.
Shu bilan birga, bolalarni erta tarbiyalashga qaratilgan dasturlar kelajakda maktabgacha yoshdagi bolalarga maktabgacha ta’limni uyda olish imkonini berishi ta’kidlandi.
Shuningdek, chekka hududlar va kam ta’minlangan oilalar farzandlariga e’tiborni yanada kuchaytirish masalasi ko‘tarildi.
Sloveniya vakili o‘z mamlakatida amaldagi chora-tadbirlar to‘g‘risida jamoatchilikka ma’lumot berdi. Taʼlim vazirligi vakilining soʻzlariga koʻra, Sloveniyada ona farzandini 11 oylik boʻlganda ishga kirishi mumkin. Shuni hisobga olib, Sloveniyada bir yoshgacha bo‘lgan bolalarni bog‘chaga qabul qilish amaliyoti mavjud. Shu bilan birga, Sloveniyada bolalarning ta'lim olishi bepul va butun dunyo bo'ylab joriy etilishi kerakligi ta'kidlandi.
O‘z navbatida, Tailanddan kelgan ta’lim vaziri maktabgacha yoshdagi bolalar ruhiyatida erkinlik ruhini oshirish masalasini kun tartibiga qo‘ydi. Ya’ni, “har bir bola dini, millati, teri rangidan qat’i nazar, hamma teng huquqli ekanligini yoshligidan anglashi kerak”, deydi Tailand vakili.
Germaniya ta'lim vazirining nutqi bolaning asosiy huquqlariga bag'ishlandi. Uning so'zlariga ko'ra, bola nafaqat etarli ta'lim olishi, balki kelajakda uning hayoti to'liq va u o'qishni davom ettirishi kerak. Ularning barchasi bunga haqli va biz ham buning uchun birdek javobgarmiz.
Shuningdek, bahs davomida o‘quv jarayonida natijaga e’tibor qaratish lozimligi aytilib, pedagoglarning malakasi ham eng muhim jihat ekanligi ta’kidlandi. Xususan, professional kadrlarni qo‘llab-quvvatlash zarurligi ta’kidlandi.
Bundan tashqari, ekspertlar maqsad bolalarga o'quv jarayonida biror narsa o'rgatish bo'lgan standartlashtirilgan tizimdan qochishni tavsiya qildilar.