MTTlari sonini oshirish va qamrovni kengaytirishga oid brifing boʻlib oʻtdi

news-detail

2021-yilda maktabgacha taʼlim tashkilotlari sonini oshirish va qamrovni kengaytirish yoʻnalishidagi ishlar haqida brifing boʻlib oʻtdi.

Unda Maktabgacha  taʼlim vazirligi tomonidan 2021-yilgi ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturi doirasida MTTlarni loyiha- smeta va qurilish-montaj ishlari olib borilganligi toʻgʻrisida maʼlumot berildi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “2021-2023-yillarda Oʻzbekiston Respublikasining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” 2020-yil 28-dekabrdagi PQ-4936-son qaroriga muvofiq, 2021-yilda jami 38 205 quvvat (oʻrin)ga ega 222 ta maktabgacha taʼlim tashkilotlari obyektlarini (22 ta yangi quriladigan va 200 ta rekonstruksiya qilinadigan) qurish va rekonstruksiya ishlarini amalga oshirish uchun jami 900,0 mlrd.soʻm mablagʻ ajratilishi rejalashtirilgan edi.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil
27-apreldagi 52-son Rayosati majlisi bayoniga muvofiq Boʻstonliq tumanidagi 14-sonli maktabgacha taʼlim tashkiloti dasturdan chiqarilgan. Shuningdek, Olmazor tumanidagi 4-son sobiq MTT hamda Mirobod tumanidagi sobiq arxitektura-qurilish kolleji negizidagi MTT tashkil etish obyektlariga Toshkent shahar hokimligi tomonidan yer maydoni ajratilmaganligi sababli Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 11-avgustdagi 118-son Rayosati majlisi bayoniga muvofiq davlat dasturidan chiqarildi.

Tasdiqlangan manzilli dasturga muvofiq 222 ta obyektdan:

- 23 ta obyektlar yildan-yilga oʻtuvchi boʻldi;

- 199 ta esa toʻliq foydalanishga topshirildi.

2021-yil 30-dekabr holatiga koʻra Investitsiya dasturi doirasidagi maktabgacha taʼlim tashkiloti obyektlariga jami

743 mlrd. 783 mln soʻmlik qurilish-montaj ishlari bajarildi.

Jumladan, jami 199 ta obyektlarda qurilish-taʼmirlash ishlari yakunlanib, qoʻshimcha ravishda ularda 9440 oʻrin (quvvat) yaratildi.

Shundan Qoraqalpogʻiston Respublikasida 13 ta obyektlarda 43 mlrd. 267 mln.soʻm mablagʻ moliyalashtirilib, qurilish-taʼmirlash ishlari yakunlandi;

Andijon viloyatida 13 ta obyektda 46 mlrd. 783 mln.soʻm

Buxoro viloyatida 12 ta obyektda 41 mlrd. 719 mln.soʻm

Jizzax viloyatida 10 ta obyektda 35 mlrd.990 mln.soʻm   

Qashqadaryo viloyatida 16 ta obyektda 51 mlrd. 634 mln.soʻm

Navoiy viloyatida 10 ta obyektda 25 mlrd.197 mln.soʻm

Namangan viloyatida 12 ta obyektda 44 mlrd.146 mln.soʻm

Samarqand viloyatida 16 ta obyektda 57 mlrd. 800 mln.soʻm Surxondaryo viloyatida 15 ta obyektda 47 mlrd. 338  mln.soʻm

Sirdaryo viloyatida 13 ta obyektda 47 mlrd. 597 mln.soʻm

Toshkent viloyatida 30 ta obyektda 101 mlrd. 360 mln.soʻm

Fargʻona viloyatida 18 ta obyektda 71 mlrd. 433 mln.soʻm

Xorazm viloyatida 8 ta obyektda 31 mlrd. 745 mln.soʻm

Toshkent shahrida 13 ta obyektda 65 mlrd. 371 mln.soʻm mablagʻ moliyalashtirilib, qurilish-taʼmirlash ishlari yakunlandi.

2022-yil Investitsiya dasturi doirasida belgilangan limitlarni oʻzlashtirish imkoniyati mavjud boʻlmagan  23 ta MTT obyektlarini (Buxoro viloyatida-2 ta, Toshkent viloyatida-15 ta, Toshkent shahrida-6 ta) yildan-yilga oʻtuvchi obyekt sifatida 2022-yil Investitsiya dasturiga kiritish yuzasidan takliflar vakolatli organ Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligiga kiritildi.

Maktabgacha ta'lim agentligi
Mavzuga doir
Maktabgacha ta'lim agentligi
Maktabgacha ta’lim agentligida sohada pedagog kadrlarni tayyorlash va ularning kasbiy salohiyatini rivojlantirish to‘g‘risida o‘quv-amaliy seminar bo‘lib o‘tdi

O‘quv-amaliy seminarda Agentlik tasarrufidagi 2 ta oliy ta’lim muassasalari Toshkent shahridagi Puchon universiteti va A.I.Gersen nomidagi Rossiya davlat pedagogika universitetining Toshkent shahri filiali, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti hamda 91 ta pedagogika kollejlari rahbarlari ishtirok etishdi. 2 ta bosqichda o‘tkazilgan mazkur seminarda dastlab davlatimiz rahbari tomonidan belgilab berilgan sohada amalga oshirilishi lozim bo‘lgan ustuvor vazifalar ijrosi bu borada maktabgacha ta’lim sohasida pedagog kadrlarni tayyorlash va ularning kasbiy salohiyatini rivojlantirishda bajarilishi kerak bo‘lgan birinchi galdagi vazifalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining birinchi o‘rinbosari - Maktabgacha ta’lim agentligi direktori Shin Agrippina Vasilevna amalga oshirilishi rejalashtirilgan ishlarga toʻxtaldi. Jumladan, bugungi kunda agentlik tasarrufidagi oliy ta’lim muassasalarida 2 640 nafar talabalar, pedagogika kollejlarida 8 ta ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha jami 44 522 nafar o‘quvchilar tahsil olmoqda. Ularda ta’lim sifati holati moddiy-texnik bazadan samarali foylanish, ilg‘or xorijiy tajribalarni inobatga olib zamonaviy ta’lim va innovatsion texnologiyalar talablari asosida yuqori malakali kadrlarni tayyorlashda maktabagacha ta’lim sohasida o‘rta bo‘g‘in kadrlar tayyorlayotgan pedagogika kollejlari faoliyatini rivojlantirishda so‘nggi yillarda amalga oshirilgan ishlar hamda ularni yangi bosqichga olib chiqish muhim qadam ekanligi aytib o‘tildi.    Shundan keyin, pedagogika kollejlarida 2023-yil davomida amalga oshirilgan ishlar natijadorligi tahlil qilindi. Toshkent shahridagi Puchon universiteti va A.I.Gersen nomidagi Rossiya davlat pedagogika universitetining Toshkent shahri filiali, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti hisobotlari eshitildi.  Kunning ikkinchi yarmida, o‘quv seminar doirasida Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish institutida pedagogika kollejlari direktorlari uchun ta’lim jarayonini tashkil etishdagi o‘zini oqlab kelayotgan an’anaviy hamda zamonaviy tendensiyalarga alohida e’tibor qaratish bu borada lozim bo‘lgan asosiy vazifalar bo‘yicha seminarlar tashkil etildi. Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish uchun innovatsion laboratoriya faoliyati bilan tanishildi. Shuningdek, o‘quv-amaliy seminar davomida pedagogika kollejlarini faoliyati samaradorligi bo‘yicha toifalarga kirish ehtimollari ko‘rib chiqildi hamda direktorlarga bu borada qisqa kirish seminar o‘tkazildi. O‘quv-amaliy seminar yakunida muammolar o‘rganildi, fikr-mulohazalar, takliflar eshitildi.              

Maktabgacha ta'lim agentligi
Press-tur

PRESS-TUR Ma’lumot uchun : 2024-yilda Samarqand viloyatida DMTT (davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari) soni 759 taga, Nodavlat MTTlar soni 61 taga, DXSH (davlat xususiy sherikchilik) asosidagi MTTlar soni 135 taga, oilaviy MTTlar 3 262 taga ko‘payib, jami MTTlar soni 4 217 taga yetkazilgan. Ularda 356 760 nafar 3-7 yoshli bolalarning 255 777 nafari tarbiyalanmoqda. Natijada qamrov darajasi 69,0 foizga yetkazilgan.  2024-yilda Samarqand viloyatda 3-7 yoshli bolalar qamrovini 69,0 foizdan 72,1 foizga yetkazish ko‘zda tutilgan bo‘lib, 268 ta yangi tashkilotlar, shundan 8 ta davlat, 5 ta davlat-xususiy sheriklik asosidagi va 325 ta oilaviy nodavlat MTTlarni tashkil etish orqali 12 614 nafar bolalarni qamrab olish,   • 10 ta to‘liq kunlik tayyorlov guruhlarini tashkil etish va ularga 250 nafar bolalarni qamrab olish; • 50 ta bir yillik bepul majburiy maktabga tayyorlov guruhlarini tashkil etish va ularga 971 nafar 6 yoshli bolalarni qamrab olish; • Homiylik mablag‘lari hisobidan 26 ta bo‘sh guruh xonalarni ta’mirlash hisobiga 580 o‘rinli yangi quvvat yaratish natijada, qo‘shimcha 14 165 nafar 3-7 yoshli bolalarni qamrab olish orqali qamrov darajasini 1 foizga oshirish rejalashtirilgan.  

Maktabgacha ta'lim agentligi
“Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida maktabgacha ta’lim sohasi xodimlari uchun viloyat Forumi o‘tkazildi.

2024-yilning 6-aprel kuni Andijon viloyati maktabgacha va maktab ta’limi boshqarmasining tashabbusi bilan “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida maktabgacha ta’lim sohasi xodimlari uchun viloyat Forumi o‘tkazildi.   Forumda Andijon viloyati Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi mutaxassislari hamda Maktabgacha ta’lim agentligining ishchi guruh ishtirok etdilar.     “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiya sifatini oshirishdagi istiqboldagi rejalar, muammolar va yechimlar” mavzusida o‘tkazilgan Forumda jami 200 nafar, shundan viloyat maktabgacha va maktab ta’limi boshqarmasi rahbarlari, mutaxassislari, Andijon shahardagi barcha davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlari, har bir tumandan 5 nafardan davlat maktabgacha ta’lim tashkiloti direktorlari, davlat-xususiy sheriklik asosidagi va oilaviy nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlari qatnashdilar.   O‘tkazilgan Forum jarayonida Maktabgacha ta’lim agentligi ishchi guruhi tomonidan maktabgacha ta’lim tashkilotlariga bolalarni qabul qilish, ularga zarur sharoitlar yaratish va ta’lim-tarbiya jarayonini tashkil etish, davlat-xususiy sherik asosidani nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatini yo‘lga qo‘yish, pedagog kadrlar sifatini yaxshilash, ularning malakasini oshirish, maktabgacha ta’limni raqamlashtirish yuzasidan maktabgacha ta’lim sohasida amalga oshirilayotgan islohotlar, jarayondagi mavjud muammolar, kamchiliklar muammolarni keltirib chiquvchi sabablari, ularning yechimlari to‘g‘risida batafsil ma’lumotlar va metodik ko‘rsatmalar berildi. Andijon viloyati Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi mutaxassislari tomonidan maktabgacha ta’lim tashkilotlarida normativ-huquqiy hujjatlar bilan ishlash yuzasidan batafsiz tushunchalar berib o‘tildi. Forum ishtirokchilari tomonidan mavzu yuzasidan Maktabgacha ta’lim Agentligi, Adliya boshqarmasi, Davlat xizmatlari markazi vakillariga savollar berildi. Berilgan savollarga mutaxassislar tomonidan beliglangan tartibda asoslangan javoblar qaytarildi. Shuningdek, Forum qatnashchilari tomonidan kelgusida maktabgacha ta’lim sohasini yanada rivojlantirish yuzasidan tegishli takliflar berilib, Forum yuqori darajada, ko‘tarinki kayfiyatda o‘tkazildi.                         

Вид сайта
Размер шрифта