Pedagog kadrlar sifatini oshirish va pedagogika kollejlari faoliyatini muvofiqlashtirish boshqarmasi tomonidan 2022-yil birinchi yarim yillikda bajarilgan ishlar toʻgʻrisida MAʼLUMOT

news-detail

Pedagog kadrlar salohiyati

Xozirgi kunda Maktabgacha taʼlim vazirligi tasarrufidagi maktabgacha taʼlim tashkilotlarida 2022-yil may oyi holatiga jami 149 024 nafar rahbar va pedagoglar faoliyat yuritmoqda (2021-yilda 134 641 nafarni tashkil etib, 10,6 foizga ortgan).

Jami pedagoglarning 112 625 nafari (75,5%) davlat va 36 399 nafari (24,5%) nodavlat maktabgacha taʼlim tashkilotlariga toʻgʻri keladi.

149 024 nafar pedagoglarning 34,5 foizi (51 442 nafar) oliy maʼlumotlidir (2021-yilda 33,8% ni tashkil etgan).

Davlat maktabgacha taʼlim tashkilotlarida faoliyat yuritayotgan
112 625 nafar pedagoglarning 41 259 nafari yoki (36,6% foizi oliy,
71 366 nafari yoki 63,4 foizi oʻrta maxsus maʼlumotlidir.

Nodavlat maktabgacha taʼlim tashkilotlarida 12 460 nafar oliy (34,2%) va 23 939 nafar oʻrta maxsus maʼlumotli pedagoglar faoliyat yuritmoqda.

Pedagoglarning 8271 nafari maktabgacha taʼlim tashkilotlari direktorlari, 6357 nafari metodistlar, 98707 nafari tarbiyachilar,
11295 nafari musiqa taʼlimi oʻqituvchilari, 2674 nafari xoreograflar,    6876 nafari jismoniy tarbiya yoʻriqchilari, 7483 nafari chet tili oʻqituvchilari, 4193 nafari psixologlar, 1160 nafari defektologlar va
2008 nafari logopedlardan iborat.

              Raxbar va pedagog  kadrlarni malakasini oshirish

Maktabgacha taʼlim tizimi rahbar va mutaxassislarini malakasini oshirish ilgʻor tajribalar asosida tashkil etish, oʻquv jarayoniga ilgʻor pedagogik va axborot texnologilarini joriy etish, oʻquv reja va dasturlarini takomillashtirish hamda pedagoglarning kasbiy va pedagogik mahoratlarini uzluksiz oshirib borishlarini taʼminlash maqsadida Maktabgacha taʼlim vazirligining 2021-yil 24-dekabrdagi “2022-yilda maktabgacha taʼlim tizimi rahbarlari, mutaxassislari va pedagog kadrlarning malakasini oshirishni tashkil etish toʻgʻrisida”gi 248-son buyruq tasdiqlandi.

         2022-yilda 17288 nafar pedagog kadrlarning malakasini oshirish rejalashtirilgan.

2022-yilning 2-choragida jami 9816 nafar ( 56,7 %) maktabgacha taʼlim tashkilotlari rahbar va pedagog kadrlarning malakasi oshirildi.

4767 nafari Maktabgacha taʼlim tashkilotlari direktor va mutaxassislarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish institutida, 4317 nafari Xalq taʼlimi vazirligi tasarrufidagi Xalq taʼlimi hodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish hududiy markazlarida, 732 nafari Jismoniy tarbiya va sport mutaxassislarini ilmiy-metodik taʼminlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutida malaka oshirishdi.

                                               Attestatsiya

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil
17-sentyabrdagi “Maktabgacha, umumiy oʻrta, oʻrta maxsus, professional va maktabdan tashqari taʼlim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan oʻtkazish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi 572-son qaroriga asosan Maktagacha taʼlim vzirligining 2021-yil 29-sentyabrdagi “Maktabgacha, umumiy oʻrta, oʻrta maxsus, professional va maktabdan tashqari taʼlim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan oʻtkazish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarorni ijrosini taʼminlash maqsadida Maktabgacha taʼlim vazirligining 2021-yil  29-sentyabrdagi
189-son buyrugʻi qabul qilindi.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Huzuridagi  Taʼlim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi va Maktabgacha taʼlim vazirligining 2022-yil 25-fevraldagi 04/QQ a 2-Q/Q-son qoʻshma qarori qabul qilindi.

Oʻzbekiston Respublikasining Vazirlar Mahkamasining 2021-yil
17-sentyabrdagi 572-sonli qaroriga asosan, 2022-yil mart-iyun oylarida oʻtkazilgan pedagog kadrlar attestatsiyada ishtirok etish uchun 5263 nafar pedagog kadrlar ariza topshirdilar.

2022-yil mart-iyun oylarida test sinovlarida: 5126 nafari pedagog kadrlar ishtirok etdilar.

Shundan: 2 - nafari (0,03%) oliy malaka toifaga loyiq; 154 - nafari (3%) 1-malaka toifaga loyiq, 2869 - nafari (56%) 2-malaka toifaga loyiq;  umumiy 3025 nafari malaka toifaga ega boʻlgan. 1068 nafari (20,8%) mutaxassis lavozimiga mos, 1032 nafari (20,1%) mutaxassis lavozimiga mos emas deb topildi.

          Pedagog kadrlar attestatsiyasining yakuniy natijalari Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Taʼlim sifatini nazorat qilish Davlat inspeksiyasi tomonidan 2022-yil iyul oyida eʼlon qilinadi.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Maktabgacha, umumiy oʻrta, oʻrta maxsus, professional va maktabdan tashqari taʼlim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan oʻtkazish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi 2021-yil 17-sentyabrdagi 572-son qaroriga asosan ikkinchi bosqichi sentyabr-dekabr oylarida boʻlib oʻtadi.

Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligining 2021-yil
17-dekabrdagi 1-son  bayonining 4-ilovasida

KASB STANDARTI

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Malakalarni  baholash tizimini tubdan takomillashtirish va mehnat bozorini malakali kadrlar bilan taʼminlash chora-tadbirlar toʻgʻrisida” 2020-yil 31-dekbardagi
PQ-4939-son qaroriga muvofiq, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligining 2021-yil 17-dekabrdagi 1-son  bayonining
4-ilovasida Maktabgacha taʼlim vazirligi tomonidan 2-chorakda kasb standarti “Ixtisoslashtirilgan maktabgacha taʼlim tashkilotlarida tarbiyachi” va “Oʻqituvi-defektolog (Oʻqituvchi-logoped, tiflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog)”larini ishlab chiqish belgilangan.

Yuqorida qayd qilingan “Ixtisoslashtirilgan maktabgacha taʼlim tashkilotlarida tarbiyachi” kasb standartini Toshkent pedagogika kolleji va Makatbgacha taʼlim vazirligi taalluqli boʻlgan boshqarma va boʻlimlar bilan ishlab chiqildi hamda jamoatchilik va ekspertlar uchun “www. Profstandart.uz” portaliga joylashtirilib, Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi Mehnat bozori tadqiqotlari institutidan xulosalar olindi.

Xuddi shunday xolat “Oʻqituvi-defektolog (Oʻqituvchi-logoped, tiflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog)” kasb standartini Toshkent Nizomi nomli Dalat pedagogka universiteti professor-oʻqituvchilari va Makatbgacha taʼlim vazirligining Bolalar salomatligini taʼminlash va ixtisoslashtirilgan maktabgacha taʼlim tashkilotlari faoliyatini muvofiqlashtirish boshqarmasi bilan ishlab chiqildi hamda jamoatchilik va ekspertlar uchun “www. Profstandart.uz” portaliga joylashtirilib, Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi Mehnat bozori tadqiqotlari institutidan xulosalar olindi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti farmoni, qarorlarini ijrosi

         Maktabgacha taʼlim tashkilotlari direktorlari va mutaxassislarini qayta tayyorlash hamda ularning malakasini oshirish instituti tomonidan 2022-yil fevral-mart oylarida Qoraqalpogʻiston Respublikasi va Qashqadaryo viloyati maktabgacha taʼlim tizimida faoliyat olib borayotgan oilaviy, nodavlat va davlat maktabgacha taʼlim tashkilotlarida faoliyat olib borayotgan rahbar va pedagog kadrlarni qisqa muddatli oʻquv kurslariga jalb etildi. Unda, innovatsion texnologiyalari, “Ilk qadam” oʻquv dasturi va pedagogik kompetensiyalari mavzulari boʻyicha qisqa muddatli oʻquv kurslari tashkil etildi.

       

Klaster

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirning maktabgacha taʼlim tashkilotlari rahbar va pedagog kadrlarining  kasbiy bilimi, koʻnikmalari va mahoratni uzluksiz rivojlantirib borishining yangi tizimini tajriba-sinovidan oʻtkazish boʻyicha 2022-yil 1-martdagi 07/1-1556-son topshirigʻiga asoan Vazirlar Mahkamasi Huzuridagi Taʼlim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligi va Maktabgacha taʼlim vazirligi hamkorligida 2022-yil  17-martdagi “Maktabgacha taʼlim tashkilotlari rahbar va pedagog kadrlarning kasbiy bilimi, koʻnikmalari va mahoratini uzluksiz rivojlantirib borishning yangi tizimini tajriba-sinovdan oʻtkazish toʻgʻrisida”gi 3-q/q, 10-q/q va 7-q/q qoʻshma qarori qabul qilindi.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil
19-maydagi “Namangan va Fargʻona viloyatlarida tajriba-sinov tariqasida maktabgacha taʼlim tashkilotlari rahbar va pedagog kadrlari malakasini oshirish boʻyicha maktabgacha taʼlim klasterlari faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi 268-son qarori asosida Namangan viloyati Namangan pedagogika kollejida va Fargʻona viloyati Qoʻqon pedagogika kollejida tajriba-sinov tariqasida Maktabgacha taʼlim klasterlari tashkil etildi.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil
19-maydagi 268-son qarorni ijrosini taʼminlash maqsadida Maktabgacha taʼlim vazirligining 2022-yil 25-maydagi 127-son buyruq tasdiqlandi va ijrosi taʼminlanmoqda

Unda aprel-may va iyun oylarida “Maktabgacha taʼlim tashkilotlari rahbar va pedagog kadrlarning kasbiy bilimi, koʻnikmalari va mahoratini uzluksiz rivojlantirib borish boʻyicha grafik tasdiqlandi.

Maktabgacha taʼlim klasterlarida oʻquv mashgʻulotlari Namangan davlat universiteti va Qoʻqon universiteti, A.I.Gersen nomidagi Rossiya davlat pedagogika universitetining Toshkent shahar filiali, Toshkent shahridagi Puchon universitetlarining professor-oʻqituvchilari va xalqaro konsultantlar tomonidan olib borilmoqda.

Bugungi kunda, mazkur klaster boʻyicha 1298 nafar rahbar va pedagog kadrlar malakasi oshirilmoqda.

Pedagogika kollejlari toʻgʻrisida

Bugungi kunda, pedagogika kollejlarida 51441 nafar oʻquvchi tahsil olmoqda. 

41374 nafar kunduzgi,  8674 nafar sirtqi, 866 nafar kechki va  2283 nafar  dual taʼlim shaklida oʻquvchilar tahsil olishmoqda.

Shu oʻrinda taʼkidlash lozimki, taxsil olayotgan oʻquvchilar taʼlimni bevosita maktabgacha taʼlim tashkilotlarida ishlash bilan birgalikda olib bormoqda. Nazariya va amaliyot  birligiga erishilmoqda. Bevosita ishlash jarayonida yuzaga keladigan savollarning yechimi taʼlim  muassasasining oʻqituvchilari bilan birgalikda amalga oshirilmoqda.

Pedagogika kollejlariga  2021-yildan dual taʼlim tizimi joriy etildi. Dual taʼlim shakli oʻquvchilari  haftada 3 kun pedagogika kollejlari oʻquv jarayonlarida ishtirok etishmoqda hamda qolgan 3 kun tegishli maktabgacha taʼlim tashkilotlarida tegishli mashgʻulotlar bilan birga mehnat faoliyatni olib bormoqda. 

 Bu oʻquvchilarning professional tayyorgarligini rivojlantirish maqsadida bir qator ishlar amalga oshirilmoqda.

Jumladan: maktabgacha taʼlim tashkilotlarida mutaxassislik fanlari buyicha ochiq mashgʻulotlar, kasbga doir koʻrgazmalar tashkil qilinmoqda.

Pedagogika kollejlari, oliy taʼlim muassasalari, maktabgacha taʼlim tashkilotlari oʻrtasida hamkorlik ishlari tashkil etilgan boʻlib,  “Maktabgacha taʼlim” yoʻnalishi boʻyicha mutaxassislar tayyorlashda “Oʻquv reja, fan dasturlari  va majmualar integratsiyasi”,  “Ilk qadam” davlat dasturi tahlillari, “Yoshlarni sogʻlom turmush tarzi”, “Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida pedagogik texnologiyalardan foydalanish”, “Taʼlim tizimidagi strategik maqsadlar” kabi mavzularda  seminarlar oʻtkazib kelinmoqda.                            

Maktabgacha taʼlim vazirligining 2022-yil 3-martdagi “Maktabgacha taʼlim vazirligining pedagogika kollejlarida kasblar boʻyicha yakuniy davlat attestasiyasini tashkil etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi 52-son buyrugʻida pedagogika kollejlarining 2021/2022-oʻquv yili uchun kasblar boʻyicha yakuniy davlat attestatsiya komissiyalari raislari tasdiqlandi.

                                               Bitiruvchilar bandligi

              2021/2022-oʻquv yilida pedagogika kollejlarini 27 042 nafar oʻquvchi bitirmoqda. Shundan: 20 879 nafar bitiruvchilarni bandligi taʼminlanmoqda (77,3 foiz). Qolgan 6145 nafari (22,7%) bitiruvchilarni bandligini taʼminlash ishlari davom etmoqda.           

Jahon bankining

               Jahon bankining “Yosh bolalarning erta rivojlanishini takomillashtirish” loyihasini amalga oshirish doirasida taʼlim sifatini oshirish, bolaga yoʻnaltirilgan taʼlim yondashuvlarini rivojlantirishga koʻmaklashish, “Oʻzbekistonda maktabgacha taʼlimda bola tarbiyasiga yoʻnaltirilgan yondashuvni joriy etish” treningining ikkinchi moduli doirasida treninglar oʻtkazildi.

Mazkur treninglarda jami 110 nafar pedagog kadrlar 4 ta guruhga boʻlinib ishtirok etdi.

Trening har bir guruhi uchun 5 kun davomida oʻtkazildi. Ishtirokchilarga barcha materiallar bosma va elektron shaklda taqdim etildi.

Trening yakunida ushbu kursdan oʻtganligi toʻgʻrisida sertifikatlar topshirildi.

Trening quyidagi tarkibiy qismlarni oʻz ichiga oladi:

Ushbu treninglar oʻqituvchilarning kasbiy mahoratini, maktabgacha taʼlim tashkilotlarida oʻqituvchilarning amaliy faoliyatida bolaning yoshiga va individual xususiyatlariga qarab turli xil yondashuvlarni qoʻllash boʻyicha oʻquv jarayonining sifatini oshirishga imkon beradi va maktab xayotiga moslashishiga yordam beradi.

2020-2021 oʻquv yilida 3 ta tayyorlov yoʻnalishlari boʻyicha taʼlimning kunduzgi shakliga 346 nafar talabalar qabul qilindi.

2021-2022 oʻquv yiliga 870 nafar reja belgilanib, 503 nafar talabalar qabul qilindi.

Bundan tashqari, joriy yildan taʼlimning sirtqi shakli ham ochilib, “Maktabgacha taʼlim”, “Biznesni boshqarish” hamda “Arxitektura” yoʻnalishlariga 533 nafar talabalar qabul qilindi.

Imtiyoz

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi  davlat test markaziga vazirlikning 2022-yil 9-iyundagi 03-03/1-1507-son javob xati bilan “Yilning eng yaxshi tarbiyachisi-2021” respublika kasb-koʻrik tanlovida gʻolib chiqqan 21 nafar mutaxassislardan 14 nafar oʻrta maxsus maʼlumotiga ega boʻlgan maktabgacha taʼlim tarbiyachilarni roʻyhati Davlat test markazining maxsus elektron dasturiga kiritildi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 23-iyundagi
PQ-5157-son qarori asosida xorijiy oliy taʼlim muassasalari va ularning filiallari hamda nodavlat oliy taʼlim tashkilotlarining “Maktabgacha taʼlim” yoʻnalishiga davlat buyurtmasi parametrlari asosida oʻqishga qabul qilingan 23 ta talaba bilan shartnomalar imzolandi.

Jumladan:

          Toshkent shahridagi Puson universiteti – 15 nafar;

Fargʻona shahridagi Koreya xalqaro universiteti – 3 nafar;

Qoʻqon universiteti – 5 nafar

Muammo va takliflar

Maktabgacha taʼlim vazirligining 2021-yil 24-dekabrdagi “2022-yilda maktabgacha taʼlim tizimi rahbarlari, mutaxassislari va pedagog kadrlarning malakasini oshirishni tashkil etish toʻgʻrisida”gi 248-son buyruqga asosan
2022-yilda ikkinchi yarim yillikda rejalashtirilgan 7472 nafar pedagog kadrlarning malakasini oshirish,

  1. Oʻzbekiston Respublikasining Vazirlar Mahkamasining 2021-yil
    17-sentyabrdagi 572-sonli qaroriga asosan, 2022-yil ikkinchi yarim yilligida sentyabr-dekabr oylarida pedagog kadrlarni attestatsiyadan oʻtkazish.
  2.  Maktabgacha taʼlim vazirligining pedagogika kollejlarini 2021/2022-oʻquv yili 28145 nafar bitiruvchidan 21915 nafari bandligi taʼminlandi. Qolgan 3519 nafar bitiruvchilarni bandligini taʼminlash.

4. Pedadgogika kollejlarida taʼlim tarbiya ishlarini olib borishda maktabgacha taʼlim yoʻnalishi boʻyicha zamonaviy oʻquv reja dastrularini tizimda faoliyat olib borayotgn oliy taʼlim muassasalari hamkorligida muvofiqshlashtirish.

5. Pedagogika kollejlarining maxsus fan va umumkasbiy fanlari boʻyicha oʻqituvchilarini malakasini oshirish boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligi bilan tashkil etish.

6. Pedagogika kollejlariga yangi 2022-2023 oʻquv yili uchun maktabgacha taʼlimga oʻqishga taklif qilish ishlarini mahalla va bandlikga koʻmaklashish markazlari bilan ishlash.

7. Respublikadagi  oliy taʼlim muassasalarini maktabgacha taʼlim yoʻnalishini bakalavr bitiruvchilarini maktabgacha taʼlim tashkilotlariga taklif qilish.

Maktabgacha ta'lim agentligi
Mavzuga doir
Maktabgacha ta'lim agentligi
Maktabgacha taʼlim agentligi tomonidan tizimdagi davlat maktabgacha taʼlim tashkilotlari uchun markazlashtirilgan holda jihozlarni xarid qilish boʻyicha komissiya tarkibi

Markazlashtirilgan holda jihozlarni xarid qilish boʻyicha komissiya tarkibi to'g'risida buyruq.pdf  Maktabgacha taʼlim agentligi tomonidan tizimdagi davlat maktabgacha taʼlim tashkilotlari uchun markazlashtirilgan holda jihozlarni xarid qilish boʻyicha komissiya tarkibi   1. Muslitdinov Nodir Xojiyevich — Oʻzbekiston Respublikasi maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi huzuridagi Maktabgacha taʼlim agentligi direktor oʻrinbosari, komissiya raisi 2. Karimov Anvar Rasulovich — Oʻzbekiston Respublikasi iqtisodiyot va moliya vaziri oʻrinbosari, komissiya raisi oʻrinbosari 3. Basitxanova Elmira Irkinovna — Oʻzbekiston Respublikasi sogʻliqni saqlash vaziri oʻrinbosari   4. Igamberdiyev Zoxid Kadirovich — Oʻzbekiston Respublikasi iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Davlat soliq qoʻmitasi, Umumbelgilangan soliqlar boʻlimi boshligʻi 5. Raxbarov Nodirbek Alisherovich — “Ipoteka bank” boshqaruvi kengashi raisining oʻrinbosari 6. Shukurov Jasur Nigmatovich — Oʻzbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktor oʻrinbosari 7. Pardayev Sherzod Choʻlliyevich — Oʻzbekiston Respublikasi maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi huzuridagi Maktabgacha taʼlim agentligi, Moliya-iqtisod va davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish boshqarmasi boshligʻi

Maktabgacha ta'lim agentligi
Davriy moliyaviy hisobotlar 2023-yil I chorak

Молиявий ҳисобот 2023 й 1-чорак.pdf Дебитор маълумотлари.pdf Кредитор маълумотлари.pdf

Maktabgacha ta'lim agentligi
Maktabgacha ta’lim vazirligi tomonidan 2022 yil davomida amalga oshirilgan ishlar haqida HISOBOT

Maktabgacha ta’lim vazirligi tomonidan 2022-yilning o‘tgan davri mobaynida jami 9 ta, xususan, 1 ta Prezident qarori, 5 ta Hukumat qarori, 1 ta farmoyishi hamda 2 ta idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. Shuningdek, 1 ta Qonun, 2 ta Prezident qarori hamda 3 ta Hukumat qarori hujjatlar loyihalari ishlab chiqilib, o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan. Moliyaviy iqtisodiy ko‘rsatgichlarning bajarilishi bo‘yicha - 2022-yilda maktabgacha ta’lim sohasiga davlat byudjetidan 10,1 trln. so‘m mablag‘ ajratilib, hisobot davrida ijrosi 10,0 trln. so‘mga (99,4%) bajarildi. Xususan, respublika byudjetidan 7,7 trln. so‘m mablag‘ ajratilib, ijrosi 7,6 trln. so‘mga (99,7%), mahalliy byudjetlardan 2,4 trln. so‘m mablag‘ ajratilib, ijrosi 2,3 trln. so‘mga (98,6%) bajarildi. Qamrov darajasini oshirish bo‘yicha 2022-yilning o‘tgan davrida respublikada 1 811 ta shundan, 219 ta davlat, 1 346 ta oilaviy, 169 ta DXSH asosidagi nodavlat, 77 ta xususiy maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatini yo‘lga qo‘yilishi natijasida bolalarning maktabgacha ta’lim bilan qamrovi 4,6 foizga oshirildi.  Bugungi kunda respublikada jami 29 420 ta maktabgacha ta’lim tashkiloti faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ularning 6 589 tasi davlat va 22 822 tasi nodavlat (833 ta xususiy, 20 676 ta oilaviy va DXSH asosidagi 1 313 ta nodavlat MTT) maktabgacha ta’lim tashkilotlaridir.  Maktabgacha yoshdagi 2,9 mln. nafar bolalardan 2,1 mln. nafari yoki 71,8% bolalar maktabgacha ta’limga qamrab olingan bo‘lsa, ularning 647 655 nafarini (90%) 6 yoshli bolalarni tashkil etmoqda. Ushbu bolalarning: 186 881 nafari - majburiy bepul bir yillik boshlang‘ich ta’limga tayyorlov guruhlariga; 256 131 nafari - to‘liq kunlik tayyorlov guruhlariga; 80 230 nafari - qisqa muddatli tayyorlov guruhlariga qamrab olindi. 123 998 nafari - turli yoshdagi guruhlarga; 415 nafari - mobil guruhlarga qamrab olindi Davlat-xususiy sheriklik asosida nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari faoliyatini tashkil etish bo‘yicha. 2022-yil yakunlariga ko‘ra jami 22 366 quvvatga ega 169 ta DXSH asosidagi NMTT lar hamda hamda 2 350 ta imzolangan bitimlardan 96 391 quvvatga ega 1 346 ta oilaviy shakldagi NMTTlar tashkil etilishiga erishildi. Natijada, 118 557 ta qo‘shimcha quvvat (169 ta DXSH asosidagi NMTT va 1 346 ta oilaviy MTTlar) hamda 10 116 ta yangi ish o‘rinlari yaratildi. Ta’lim xizmatlari sifatini oshirish bo‘yicha Bugungi kunda davlat va nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarida faoliyat yuritayotgan jami rahbar va pedagoglar soni 151 746 nafarni tashkil etib, oliy ma’lumotli pedagoglar soni 51 554 nafarni (33,8%) tashkil etdi. Davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarida jami pedagoglar 114 634 nafar, shundan oliy ma’lumotli pedagoglar 41 851 nafarni, nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarida jami pedagoglar 37 112 nafar, shundan oliy ma’lumotli pedagoglar 9 703 nafarni  tashkil etdi. 2022 yilning o‘tgan davrida jami 17 414 nafar (rejaga nisbatan 101%) maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va pedagog kadrlarining malakasi oshirildi. Maktabgacha ta’lim tashkilotlariga zarur bo‘lgan o‘quv-uslubiy va didaktik materiallar ehtiyoji aniqlanib,   22 nomdagi o‘quv-metodik va didaktik materiallar 6 412 ta davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlariga yetkazib berildi. Shuningdek, Davlat ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan MTTda tarbiyalanayotgan ko‘rishda og‘ir nuqsonlari bor tarbiyalanuvchilarning ta’lim olish jarayoni sifatini yaxshilash maqsadida, Tibbiy-ijtimoiy xizmatlarni rivojlantirish agentligi tomonidan gumanitar yuk shaklida taqdim etilgan 130 ta Brayl alifbosi to‘plamlari Davlat ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan MTTlarga yetkazib berildi. YUNISEF xalqaro bolalar jamg‘armasi ko‘magida "Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida tibbiy xizmatni tashkil etish bo‘yicha” o‘quv uslubiy qo‘llanma ishlab chiqilib, 10 000 nusxada (31 790 AQSH doll) chop etildi.  Maktabgacha ta’lim tizimida faoliyat yuritib kelyotgan hamshiralarni malakasini oshirish maqsadida maxsus elektron platforma ishlab chiqilib, ularni onlayn platforma orqali o‘qitish uchun videomateriallar yaratildi. Tibbiy-ijtimoiy xizmatlarni rivojlantirish agenligi va “Zamin” xalqaro Fondi hamkorligida eshitishida nuqsoni bo‘lgan bolalarga maqsadli yordam ko‘rsatish bo‘yicha Respublika Pediatriya ilmiy-amaliy tibbiyot markazi mutaxassislarini jalb qilgan holda davlat ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan maktabgacha ta’lim tashkilotlarining 224 nafar tarbiyalanuvchilari chuqur tibbiy ko‘rikdan o‘tkazilib, ularning 188 nafariga 340 dana zamonaviy eshitish apparatlari bepul tarqatildi. Joriy yilda 1 113 235 nafar tarbiyalanuvchi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarida chuqurlashtirilgan tibbiy ko‘rikdan o‘tkazildi va ularga kasalliklarning oldini olish bo‘yicha tavsiyalar va yo‘llanmalar berildi. Davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarini jihozlash bo‘yicha tender savdolari o‘tkazildi. Tender savdolari natijasida 19 ta g‘olib bo‘lgan korxonalar bilan jami 124,1 mlrd so‘mlik shartnomalar imzolandi. Ushbu mablag‘lar doirasida yangi qurilgan va rekonstruksiya qilingan 152 ta DMTTlari hamda qo‘shimcha ravishda 144 ta DMTTlar, shuningdek,  Boshlang‘ich ta’limga bir yillik majburiy tayyorlov guruhlarining 1 142 ta xonalari jihozlandi. Maktabgacha ta’lim tizimini raqamlashtirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikasiyalarini rivojlantirish vazirligi tomonidan kelishilgan rejaga muvofiq respublikadagi 6 408 ta (99%) DMTT internet bilan ta’minlandi. Shuningdek, MTTlarga 6 294 ta printer qurilmalari hamda 4 940 ta kompyuter texnikasi maktabgacha ta’lim tashkilotlariga yetkazib berildi. Maktabgacha ta’lim sohasiga ajratilayotgan mablag‘lar samaradorligini ta’minlash maqsadida Biometrik identifikasiya qilish texnologiyasi orqali maktabgacha ta’lim tashkilotlari xodimlari va tarbiyalanuvchilarining davomatini yuritish uchun maktabgacha ta’lim tashkilotlarini boshqarish axborot tizimi ishlab chiqildi va 2022 yil 1 apreldan tajriba-sinov tariqasida hududlarda joriy qilindi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 14-fevraldagi PQ-128-son qarori hamda Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 24 martdagi 129-son qaroriga asosan maktabgacha ta’lim tashkilotlarida zamonaviy raqamli texnologiyalarni qo‘llash va moliyaviy jarayonlarning shaffof tarzda amalga oshirilishi uchun zarur sharoitlarni yaratish maqsadida “Nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarini boshqarish” axborot tizimi ishlab chiqildi.  Mazkur tizim joriy qilinishi natijasida davlat bdjetidan subsidiya uchun ajratilayotgan mablag‘lardan 100 mlrd. so‘m ortiqcha xarajatlar oldi olindi. Xalqaro hamkorlik aloqalari bo‘yicha 2022-yil yanvar-iyun davrida xorijiy hamkorlar bilan O‘zbekiston Respublikasida maktabgacha ta’lim tizimini rivojlantirishga qaratilgan 42 ta uchrashuv o‘tkazildi va 14 ta memorandum va kelishuvlar imzolandi. Joriy yilning 14-16-noyabr kunlari Maktabgacha ta’lim vazirligi tomonidan Toshkent shahrida YUNESKOning erta yoshdagi bolalarni tarbiyalash va ularga ta’lim berish bo‘yicha ikkinchi  Butunjahon konferensiyasi (Konferensiya) yuqori saviyada o‘tkazildi. Konferensiya yakunlariga ko‘ra keyingi 10 yilda maktabgacha ta’lim sohasidagi ustuvor yo‘nalishlarni aniqlab beruvchi Toshkent deklarasiyasi qabul qilindi. Islom taraqqiyot banki, OPEK fondi va Quvayt arab iqtisodiy taraqqiyot jamg‘armasi bilan umumiy qiymati 70 mln. AQSH dollariga teng bo‘lgan DXSH bitimlarini moliyalashtirishga qaratilgan loyihalarni amalga oshirish uchun loyihaoldi hujjatlar ishlab chiqildi va investorlar tomonidan ma’qullandi. Koreya xalqaro hamkorlik agentligi tomnidan 11 mln AQSH dollariga teng grant loyihani amalga oshirish maqsadida Hukumat qarori loyihasi ishlab chiqildi va o‘rnatilgan tartibda Vazirlar Mahkamasiga tadiqlash uchun kiritildi. Jahon banki bilan hamkorlikdagi “Bolalarni erta yoshdan rivojlantirishni takomillashtirish” va Saudiya taraqqiyot jamg‘armasi ishtirokida “Maktabgacha ta’lim sohasida davlat sheriklikni qo‘llab-quvatlash” loyihalari doirasida 2022-yilda 21,9 mln AQSH dollari (rejaning 100%) o‘zlashtirildi.

Вид сайта
Размер шрифта